söndag 26 oktober 2008

Bli halloween fin!

Nu är det inte långt kvar tills det är halloween. Jag har några smarta tips på hur du kan sminka dig, klä dig osv.

Festlig look till halloween festen:
1) Lägg en färgstark ögonskugga på själva ögonlocket och sudda kanterna.
2) Lägg på kajal längs med franskanterna, både över och under ögat, sudda sedan lite grann.
3) Lägg lite tunt av den färgstarka ögonskuggan under ögat och sudda.
4) Lägg på ett klarrosa rouge på kinderna.
5) Ta ett rosa läppglans och lägg på rikligt.
6) Tillsist lägger du på flera lager mascara.

Voilá, redo att gå på fest :D


Accessoarer och plagg:
Du kan självklart hitta sånt i vanliga butiker, men jag har några tips.
Kolla in http://www.shoppaloss.se/1625, där kan du köpa det mke billigare än i butik. Det är typ som Tradera. Självklart kan du söka på Tradera också.

3 kommentarer:

  1. Hej Nina!

    Jag skickade RRswappen med papper till dig först, har dom inte kommit fram idag hoppas jag dom kommer imorgon! =)

    Kram Martin

    SvaraRadera
  2. Tack för make up tipset inför Halloween!

    SvaraRadera
  3. Nina - du får kolla om mina Halloween askar till min systerdotter som är 12 är tillräckligt fräcka. Behöver ngn som kan ;-)) Kram - Anki

    SvaraRadera

Vill du ha kontakt med mig? ninnisscraping@hotmail.com
Tack för din kommentar! :)